#WW : 1001 Cerita

TJ : Sabar

Sejak dua menjak ni Nur selalu marah-marah pasal kerja.... cepat naik angin.... rase cam teruk sangat-sangat..... tiap kali marahkan rakan sekerja mesti lepaskan dekat MukaBuku pastu ayat sume kesat-kesat....kawan-kawan bace.... ape nak jadi lah dengan anak Nasri ni....
Semalam bukak MukaBuku jumpa dua gambar ni....simpan untuk tatapan sendiri.... bior sedor diri cikit....hahahhaah
Ya allah stress kije ni tuhan je yang tahu... sampai menangis nangis tau....
Harap ini boleh jadikan tauladan untuk Nur dimasa hadapan....

 
Notakukukucing : ni sume salah syaitan...dok menghasut...hihiihiih 

#WW : Sampai Hati Ibu

Nothing to say

My Mood 2day

Harini mood sangat tak ado... sume mood kelaut... dengan layan kerenah Account Dept. betol-betol menanbahkan x de mood.... perot meragam, tekak sakit, minum ayor pon sakit.... adeeehhhh




 **notakukukucing : rasa seram sejukkkkkkkkk....x kan ado hantu lak pagi2 ni kan

Punca Wanita Bosan dengan Cinta


Rasa cinta tidak boleh dipaksa sebaliknya ia datang dari hati. Kalau pasangan sudah tidak menyukai anda lagi, cubalah bermuhasabah diri, buat post mortem dan cari apakah puncanya. BESAR kemungkinan anda punca utamanya. Cuba semak punca yang sempat dikupas dalam entry kali ini :

1 – Bosan dengan ikatan cinta

Ada sesetengah wanita yang tidak boleh hidup tanpa cinta. Bagi mereka, cinta umpama makanan harian seperti mimegi nasi. Bukan saja wanita, ada juga lelaki yang begini. Ada pula yang sangat bosan berkasih dengan orang yang sama sementelah jika mereka sudah menjumpai lelaki yang jauh lebih baik daripada anda.

Jadi sebagai lelaki, kalau sudah selalu sangat pasangan anda melahirkan rasa bosan kepada anda, sedar-sedarlah diri kerana mereka sebenarnya bosan dengan sikap anda yang mungkin tidak berubah. Meletakkan perumpamaan, anda berkahwin selama 15 tahun tetapi selama 15 tahun itu jugalah anda tidak perihatin atau mengucapkan ‘selamat hari lahir sayang’ bila tiba harijadinya, adakah rasa cinta itu akan wujud? Kalau sekali dua mungkin mereka akan menerimanya, tetapi jika anda masih gitu-gitu macam apek juga, ketahuilah, ia sangat membosankan.

2 – Bertemu dengan insan lain

Salah satu sebab mengapa wanita bosan dengan anda adalah kerana dia sudah bertemu dengan lelaki lain yang lebih baik daripada anda. Ini termasuklah dari segi rupa paras, penampilan, kewangan, pekerjaan dan banyak lagi aspek lain. Sebelum mendirikan rumahtangga, wanita biasanya akan mencari lelaki yang boleh memberi perlindungan untuk mereka. Mereka mahukan lelaki yang benar-benar boleh menjaga mereka sehingga ke tua. Tetapi kalau dia sudah bertemi orang lain yang jauh lebih baik daripada anda, sudah tentulah anda bukan lagi menjadi pilihannya.

3 – Berasa diri terabai

Tidak semua wanita memandang wang sebagai pakej utama dalam memilih lelaki. Sebaliknya, mereka mahukan lelaki yang boleh menjadi pelindung, mampu memberikan mereka kasih sayang dan perhatian.

Kalau wanita terasa dirinya diabaikan, pasti sukar untuk anda memenangi hatinya semula. Hati wanita, sekali pun dilihat lembut tetapi apabila sudah keras, baling ke dinding pun tidak dapat memecahkannya lagi.

4 – Anda tidak lagi dipercayai

Cinta umpama masa berlalu. Ia tidak akan menoleh ke belakang atau mengundur, sebaliknya akan terus berputar mengikut peredaran masa. Ketika menjalinkan hubungan, mungkin ada di antara sikap anda yang memualkan dirinya.

Mungkin juga sikap anda yang kaki perempuan, kaki tangan atau kaki temberang, membuatkan jiwa wanitanya memberontak. Apabila telah tiba masanya, mungkin timbul rasa bosan tahap gaban, dia tidak akan menoleh ke belakang lagi dan tidak akan teragak-agak untuk meninggalkan anda yang mungkin pada ketika itu baru terhegeh-hegeh hendak berubah. Jadi berhati-hatilah, kerana bila hati wanitanya dilukai, anda juga yang akan terasa lukanya.

Sebenarnya, cinta memerlukan pengertian. Keduanya saling memerlukan, baik lelaki mahupun perempuan. Allah menjadikan manusia itu berpasang-pasangan. Sudah tentu fitrah ini dipenuhi oleh setiap insan. Namun, apabila kerap dikhianati, tidak diperdulikan, dikecewakan atau seumpamanya, sudah tentu rasa cinta itu akan pudar.

Jadi sebelum anda terus kecewa, berhati-hatilah kerana bila rasa cinta itu hilang, barulah anda menyedari bahawa dia adalah insan yang terbaik buat anda.

Semoga menjadi renungan yang bermanafaat....

WW : SELAMAT DATANG KUNG FU PANDA

Semalam tengok harian metro online 2 ekor panda dari cina telah di bawa ke Malaysia... mungkin akan tiba malam ni di cini.... tp penempatan suami isteri panda itu belom dapat Nur pasti kan....
Agaknye kalau pergi chengdu leh tak kita pelok atau bermain dengan panda-panda ni.... Ya allah geramnyewwww tengok.....












Notakukukucing : Tak sabarnye nak pergi tengok.... asyik tengok dalam you tube je

Segmen Bloglist Bubblynotes.Com 48 Jam #1

http://www.bubblynotes.com/2014/05/segmen-bloglist-bubblynotescom-48-jam-1.html


Segmen Bloglist Bubblynotes.Com 48 Jam #1 bermula dari 20/5/2014 SEHINGGA 22/5/2014, jam 9.45 a.m... Semua blogger tak kira yang baru atau lama, femes atau tidak, retis atau tidak dijemput untuk memeriahkan segmen ini... Tujuan? Pertama, haruslah nak pilih 10 orang blogger yang bertuah untuk masuk bloglist Bubblynotes.Com dan nak rapatkan lagi silaturahim sesama kita, follow memfollow untuk semua blogger2 yang menyertai segmen ini. Pemenang segmen akan dipilih oleh pakcik Random.Org...




Hanya 4 Langkah Mudah Diperlukan:


1. FOLLOW blog Bubblynotes.Com


2. Buat entri bertajuk: Segmen Bloglist Bubblynotes.Com 48 Jam #1


3. Copy coding yang telah disediakan ke dalam ruangan HTML dan Publish entry. Untuk copy coding di bawah, sila HIGHLIGHT semua coding dan tekan CTRL + C secara serentak.




Kemudian pastekan coding seperti tutorial di bawah ini...







 


4. Tinggalkan URL entry uolss ke dalam ruangan komen di bawah.





Simple dan mudah kannn??? Segmen copy+paste paling awesome kot bagi iolss...




PEMILIHAN PEMENANG:


1. 10 blog akan dipilih melalui Pakcik Random. (random.org)


2. Pemenang akan diumumkan pada 23/5/2014.


**notakukukucing : Good luck

SHiemaCMa 1st Giveaway 2014


http://shiemacma.blogspot.com/2014/03/shiemacma-1st-giveaway-2014.html
Klik Banner


Setelah agak lama menyepi... muncul-muncul join segala GA & Contest.... jom la pakat-pakat memeriahkan lagi GA akak Cma ni....

BLOG PALING SMART by Cik Aish

 


** Tujuan/Sebab Join : 1) Untuk memeriahkan majlis
                                       2) Rasa Contest ni menarik untuk join.
                                       3) Mencabar diri mempertaruhkan Blog Nur yang Seakan 'SMART ni.

** Harapan : Mestilah berharap nak menang kan.... ^_^ Harap menang \(^_^)/

Renungan Sejenak.... Salam Jumaat ^_^

Fuh! rasa lama sungguh jari jemari ni tak menaip pada badan blog kesayangan ni... sowi ye sayang....
Pada pagi Jumaat ni, penghulu segala hari ni, saya nak pertontonkan 1 video untuk renungan kita bersama... Semoga kita bersama dapat manfaatnya... ^.*

video

Bapa tak sedar anak dalam kereta...

Kuantan: “Kami terlupa, minta maaf.” Demikian kata seorang wanita berusia 39 tahun selepas anaknya yang berusia tiga tahun, Muhammad Arif Mohd Yusof ditemui tidak sedarkan diri sebelum disahkan meninggal dunia kira-kira jam 6.30 petang, semalam, selepas ditinggalkan dalam kenderaan selama kira-kira sembilan jam.
Bagaimanapun, keluarga mangsa yang ditemui di wad kecemasan Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), di sini, petang semalam, enggan mengulas lanjut mengenai kejadian itu dan menyerahkannya untuk siasatan polis.

Harian Metro difahamkan, kejadian berlaku apabila bapa mangsa yang berusia 41 tahun terlupa untuk menghantar anak bongsunya itu ke sebuah taska di Indera Mahkota, di sini, sebelum menyedari mangsa berada di bahagian tempat duduk belakang kenderaannya kira-kira jam 5.30 petang, semalam.

Sumber berkata, pasangan suami isteri terbabit keluar dari rumah mereka di Kampung Pandan 2, di sini, kira-kira jam 7.30 pagi, semalam, bersama lima anak mereka untuk dihantar ke sekolah.
Katanya, bapa mangsa kemudian menghantar dua anak bersama isterinya yang bekerja sebagai pembantu tadbir ke sebuah sekolah menengah di Pandan, di sini.
KAKITANGAN hospital membawa keluar mayat seorang kanak-kanak yang ditemui tidak sedarkan diri dalam kenderaan bapa, semalam.
Sumber : My Metro

 ** Ya Allah....cuainyew bapa arwah...sampai sembilan jam dibiarkan anak tu....











SEBAB-SEBAB HATI TIDAK BAHAGIA

Salam Jumaat buat semua blogger....jumaat yang pertama ditahun 2014...biasa lah kan bila hari jumaat kita akan kongsi entri-entri yang berunsur islamic kan? hari ni Nur nak kongsikan dengan anda semua tentang sebab-sebab or factor-factor hati yang tidak bahagia...selamat membaca ^_^

MAZMUMMAH DIDALAM HATI.Antara mazmummah utama yang menghilangkan bahagia di hati ialah : 
 
1.Pemarah
Paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak di dalam diri manusia. Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati tentunya tidak terang. (sape nak dekat kalau asyik nak marah ajer..bawak2lah senyum..tentu org tak takut nak dekat punyer.. 


2. Pendendam 

Tersembunyi iaitu ibarat mengumpul lahar di dalam dada. Orang seperti ini sentiasa mencari-cari peluang untuk membalas dendam hatta secara yang kecil-kecil sekalipun seperti sakitkan hati atau tempelak orang yang didendami itu. Sebab itu orang pendendam mudah kena sakit jantung. (ini kes dendam kesumat lahh nie..)

3. Hasad 

Dengki - amalanya hangus akibat hasad dengkinya itu kerana ia memiliki sifat ketuhanan. (tak elok dengki mendengki nih..) 

4. Bakhil 

Sentiasa merasakan orang lain menginginkan harta, kesenangan, pangkat dll. dari dirinya. Contohnya sentiasa berdalih mengatakan ia tiada duit. (rezeki yang diberi oleh Allah elok dikongsi bersama..-derma) Allah lebih sayang orang yang fasiq tetapi pemurah tetapi benci orang yang abid tetapi bakhil. Kerana walaupun fasiq, pemurahnya itu tetap memberi manfaat pada orang lain kerana kadangkala rezeki itu Allah beri melalui maknusia 

5. Tamak 

Orang yang tidak puas dengan yang sedikit nescaya tidak akan puas dengan yang banyak kerana dunia ini ibarat meminum air laut...walau berapa banyak yg diminum tetap tak abis jugak...lagipun org tamak selalu rugi.. ** Ingat ! yang dikatakan harta atau rezeki kita bila ia dipakai atau digunakan oleh kita. Selagi tidak diguna iaitu disimpan, itu belum boleh dikatakan rezeki kita. (mungkin ada hak orang lain di situ) Biarlah rezeki itu sedikit tetapi mendapat keberkatan iaitu dapat dimanfaatkan. 

6. Tidak sabar 

Andainya perkara yang kecil pun tidak boleh bersabar apatah lagi hal-hal yang lebih besar. (oleh itu banyak2kanlah bersabar bila hadapi dugaan..cthnyer time keja banyak..tetap maintain vogue walau keja bertimbun atas meja..heh..heh. .) 

7. Ego 

Ibu segala mazmummah jadi ia membuatkan seseorang paling tidak tenang. Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari sudut zahir mahupun batin. (yg nie no komen)..pasal semua org ader egonya sendiri..cuma tinggi/rendah tahap keegoan tersebut... 

8. Riak 

Terseksa sendiri kerana sentiasa tercari-cari peluang untuk dipuji. Sentiasa berlakun-lakun di depan orang. Jika ia dipuji, ia akan menambah amalnya tetapi jika dikeji, ia akan mengurangkan amalnya. -Allah marah kalau kita riak..takabbur dgn aper yg kita ada..
.
9. Cinta dunia 

Tidak dapat menderita, ...dapat pun menderita kerana bila sudah dapat susah pula menjaganya. Berhartalah tidak mengapa tetapi kawal hati jangan diletakkan pada harta itu. biler mati cuma bawa amalan dan doa anak yg soleh/solehah. .. Cinta dunia merupakan "neraka dunia" kerana dunia itu "panas" akibat ia merupakan barang buruan dan rebutan. 
Jadi letakkanlah akhirat itu di hati dan dunia itu di tangan supaya dunia itu senang dibahagi-bahagi dan akhirat dibawa mati. 

Kesimpulan Jadi yang meragut kebahagiaan sebenarnya bukanlah secara TOTALnya disebabkan kemiskinan, musibah, kesibukan dllnya. tetapi ialah MAZMUMMAH. Makin tinggi mazmummah seseorang, makin ia tidak BAHAGIA. Samada bermujahadah atau biarkan saja mazmummah itu, kedua-duanya tetap menderita tetapi andainya bermujahadah kita akan dibantu Allah dan akan bahagia jua akhirnya. So..sama-samalah kite sentiasa ingat mengingati antara satu sama lain...andai kita terleka dengan dunia ...buruklahh padahnya.Jom kita Renovate Hati kita...
XoXo ^_^

First Giveaway By Effafarhana

Oleh kerana Ga Effa ditunda tarik tamatnye ke 4 Jan 2014..sempat lah nur join... baru perasan Effa ade wat GA....Jadi Nur turut memeriahkan majlis jew ^_^
Nur x dok twitter ^_^
 

All Right Reserved To Dhia-Manja.